Nedrivna valaffischer

Vi har börjat sätta ut våra valaffischer inför EU-valet förra veckan. Varje morgon har jag kunnat konstatera att ett flertal av våra affischer är nedrivna. Jag sätter upp nya och någon eller några river ner. Jag vet inte hur det är för de andra etablerade partierna men ser att även det nya internetinriktade partiet blir av med sina affischer.
Varför gör någon detta undra jag. Vi har alla vår grundlagstadgade rätt att delta i de allmänna valen. EU-Val, Riksdagsval, kommunval m.fl. Och alla partier har rätt att komma ut med sitt budskap. Affischering är ett  av sätten vi når er väljare.
Jag har beställd fler affischer och kommer att fortsätta att sätta upp affischer fram till valdagen.
Veckan i övrigt har till stor del handlat om EU-valet. Jag har fått en aning om att intresset är större än vanligt för EU-valet bland Gällivarebor. Många jag pratat med under veckan har redan röstat eller ska rösta.
Många  har uttalat sig positivt om Vänsterpartiet, det enda EU-kritiska partiet.
En röst på oss är en röst på en som tvivlar på EU och agerar därefter. Vänder på stenarna för att se vad som döljer sig, ifrågasätter bristen på verklig demokrati,  ifrågasätter den ekonomiska politiken som EU bedriver,en borgerlig politik som sätter fri marknad före sociala aspekter, arbetsrättsliga och miljöfrågor.
Gå och rösta den 7 juni. Rösta på det enda EU-KRITISKA PARTIET
.