Eu-valet, 1-maj , IPRED och lite till.

EU-valet närmar sig, valet som många inte bryr sig om. Vänsterpartiet är det enda partiet i Sverige som vill går ur EU. Men till det har skett så måste vi vara med och påverka och kritisera den inriktning som EU har. i EU-parlamentet behövs det valda som törs säga ifrån om EU:s klåfingrighet och superstatsambitioner, som inte accepterar diktat från EU-byråkratin och som tycker att väljarna är mer betydelsefulla än än EU-etablissemanget.
Gå och rösta på Vänsterpartiet den 7 juni.

Årets 1-maj  blir, liksom förra året en gemensam manifestation för LO-facken och vänsterpartierna. Annonser kommer med mer information. Som ni kanske läst i en annan artikel på vår hemsida så heter Vänsterpartiets talare Elina Linna.
I går kom bekedet om att 200 fordonsförare i Malmberget varslas som en följd av den kraftiga minksningen av produktionen i gruvan på grund av finanskrisen. Finanskris, det är egentligen ett missvisande namn på det som hänt. För finanser finns, i händerna på de giriga personer som genom sitt agerande skakar hela världen med många arbetslösa som får betala priset. Det borde finnas vaccin mot den sjukdom som heter girighet.

På tal om något annat så noterar jag att sen den nya fildelningslagen, Ipred, trädde i kraft den 1 april så har intresset för anonymitet på nätet ökat. 113.000 personer står i kö på ett av nätförtagen som tillhandahåller den tjänsten.
Jag börjar inse att det här inte bara handlar om nedladdningar av upphovskyddade produkter utan även om vem som ska ha inflytande över nätet.
Det finns  avvarter som måste beivras men nedladdning av musik, filmer eller vad det nu kan vara måste lösas på ett smidigt sätt. Jag har för mig att jag läst om något förslag om en avgift på alla uppkopplingar skulle kunna kompensera de berörda.
Skulle det kunna vara något?
Glad påsk på er alla